Inna
Tämä narukäsi kävi tänään kolmatta kertaa salilla. Tai olenhan minä aiemminkin siellä välillä käynyt puuhastelemassa, mutta nyt on ollut ihan selkeä suunnitelma. Viime viikolla surkean edeltävän viikon ja maanantain jälkeen menin tiistaina avomiehen kanssa korkeakoululiikunnan vuorolla yliopiston vieressä olevalle salille. Rakas ukkoseni näytti miten oikeaoppisesti pystypunnerretaan, käytetään ylätaljaa ja kulmasoudetaan. Maastaveto ja penkkipunnerrus onkin jo aiemmin käyty läpi. Vähän katsottiin myös kyykkyongelmaa, minulla oikea polvi notkahtaa syväkyykystä lattian kanssa paralleliin noustessa toisinaan sisäänpäin, etenkin jos niskassa on vähän enemmän painoa. 

Perjantaina kävin sitten miehen laatiman ohjelman pohjalta treenaamassa ensimmäistä kertaa ikinä yksinäni. Eikun olenhan minä kerran aikaisemminkin yksin käynyt, melkein vuosi sitten. 

Ohjelma on lyhyt ja ytimekäs, jotta jaksaisin pitää siitä kiinni ja selviäisin salilta tarpeeksi sutjakasti. Käyn vain kahdesti viikossa, koska on kyettävä treenaamaan hyvin myös telineitä ja agilityä. Salipäiviksi valikoituivat tiistai ja perjantai. Tiistaisin teen kyykkyä, ylätaljaa ja penkkiä tai miestenpunneruksia, kyykkyä vähemmillä toistoilla ja nousevilla sarjoilla, ylätaljassa leveä myötäote ja kapea vastaote. Perjantai on sitten mave-päivä, sen kaveriksi pistettiin pystypunnerrus, kulmasoutu ja inhoamani etunoja-viparit, -kele. Tarkoitus olisi aina aloittaa tuolla jalkaosastolla, mutta perjantaina oli maastavetopaikalla ruuhkaa ja aloitin sitten muilla liikkeillä.

Minäpä laitan tähän painotkin ylös, niin kuin Kata sanoi, mikäs sen mukavampaa kuin julkinen nöyryytys. Ja ovatpa sitten tallessa kun olen oikea salihirmu ja heittelen joulupukkeja ilmaan vaikka ihan lämmittelyksi!

PE:
Mave: 30-35-40-45-50 (kg), 5-5-5-4-4
Pystypunnerrus: pikkutanko (ehkä 7-10 kg) + 10 kg 10-7, pikkutanko + 7,5 kg 10-10 (tein tässä vähän hölmösti, kun ei tuolla kympillä noussut sarja täyteen, tein sitten kokonaan alusta sen vähemmillä painoilla...)
Kulmasoutu: pikkutanko + 10 kg, 10-10-10
Etunojaviparit: 2,5 kg kummassakin kourassa, 10-10-10 

TI:
Kyykky: 20-25-27,5-30-35 (kg), 5-5-5-5-5
Käsipainopena: 6 kg kummassakin kädessä, 10-10-10 (tässä ois varmaan voinu olla kilo enempi kummassakin, mutta ei varmaan kahta)
Ylätalja leveällä myötäotteella: 30-30-25 (kg), 10-9-10 (oli aivan pirun raskas toinen sarja ja ei tullut ihan puhtaita toistoja kun vasen puoli jäi jälkeen)
Ylätalja kapealla vastaotteella: 25-25-30 (kg), 10-10-10

Tässä vielä kuva luikerosta:


Toivotaan, että vaikka syksyyn mennessä olisi jotain kehitystä tapahtunut. Olo on nyt ainakin aika voimaton. Tällä viikolla mun täytyy mennä jo ylihuomenna salille uudestaan, koska to-iltana lähden yöjunalla junnumman koiran kanssa pk-seuturundille. Ja sitä myöten jää telinevoimistelutreenitkin todella surullisesti välistä. Loppuun vielä onnittelut tänään Runebergin päivänä synttäreitään viettävälle nyt kuusivuotiaalle ihanalle Pessiläiselleni!
2 Responses
  1. Kata Says:

    Phöh mitään julkista nöyryytystä, sähän teet about samoilla painoilla mitä minä! Ja nopeasti se voimakin kasvaa kunhan vaan tekee säännöllisesti.

    Mä jo fiilistelen etukäteen, kävin hommaamaassa hieman kompaktimman salikassin niin nyt julkisilla salille lähtö on paljon kivuttomampaa. Ison putkikassin kanssa kun se liikkuminen on varsin rasittavaa.


  2. Inna Says:

    Kiva kattoa sitten tosiaan jonkun ajan kuluttua, että mitenkä me oommekaan kehittyneet!


Lähetä kommentti

Tsemppihehkutusihkutuspeukutukset tänne!