Inna
Ajattelin laittaa vähän ruokakuvia, kun monesti tällaiset hieman äärimmäisyyksiin menevät dieetit tuntuvat ihmisiä kummastuttavan. CNS on ollut tosi helppo noudattaa muuten, mutta tylsää meinaa tulla. Kaikki ateriat koostetaan samalla tavalla: lihhaa, kasviksia ja rasvaa. Me käytiin avo-mänin kanssa eilen yhdessä salilla (viimeksi kai yli 2 kk sitten tällainen ihme tapahtunut) ja sen päälle pidettiin hiilari-ilta, sieltäkin pari sapuskaa pääsi kuviin.




Tässä minun tämän päivän eväät. Olen tuuraamassa äitini gallerialla 12-17 ja tarvitsin siis kohtuullisen aterian mukaani. Kuvassa näkyy puolikas purkki raejuustoa, kalkkunafileepihvi, muutama siivu meetvurstia, Aura-juustoknöödeli, pätkä kurkkua ja tomaatti.


Tältä näyttävät käytännössä kaikki yliopistolla syödyt sapuskani, by Uniresta. Uuniperuna ja pieni salaatti ilman uuniperunaa, vain uuniperunan täyte eli vaihtuvasti kinkku-, salami- tai lohimajoneesi on kipattu salaatin päälle. Lisäksi tässä satsissa taitaa olla tonnikalaa, metukkaa, raejuustoa, punasipulia, tomaattia ja jäävuorisalaattia. Usein lirautan sekaan pari teelusikallista öljyistä salaatinkastiketta, enempää en, kun noissa on usein melkein puolet jotain mehua ja olen epäileväinen. Tarjolla on myös savulohta, jota otan usein. Hintaa tällä annoksella on opiskelijalle 4,95 e, mikä on mielestäni ihan ok kohtuullinen.



Mun ehdottomasti lempparein leipä/patonki/jne on paahtopaistillinen versio. Paahtopaistin lisäksi leivän päälle/väliin kuuluu voileipäpikkelssi, salaatinlehti ja suolakurkku. Tässä ilman leipää toteutettu versio, tosin salaatissa on nyt myös paprikaa, tomaattia ja tuorekurkkua. Voileipäpikkelssin kanssa joku kohtuus, siinä oli kuitenkin muistaakseni 12 grammaa hh per sata rammaa.



Tämmöisiä epeleitä olen leivoskellut melko paljon. Ohjeen näille sämpylöille löysin viime kesänä karppaus.infon resepteistä. Aika paljon omega-6-rasvahappoja, ja vielä uunin kautta, mutta toisinaan on pakko tinkiä jostakin... Kipaleessa alle 2 grammaa hiilaria muistini mukaan, mutta kaloreita kuitenkin ihan ok reippaasti, mikä on mulle yleensä pelkästään hyvä asia.




Ihan beisikki ateria, paistettua jauhelihaa, sipulia ja pakastepinaattia sekä tammenlehtisalaattia ja tuoretta baby-pinaattia. Sekä pala juustua.

Sitten päästäänkin carbbi-illan eväisiin:


PASTAAAA! Gluteenitonta tagliatellea, valmispastakastiketta, jauhelihaa, sipalia, valkosipalia... NAM. Ei jaksettu keitellä tomaattimurskasta omaa soossia. Päällä RUTKASTI ketsuppia ja aika paljon myös parmesaania. Ja jättiläismäinen lautasellinen tottakai. Tämän jälkeen syötiin jälkkäriksi loppu Ben&Jerry's Phish Food (molemmille ehkä 4 rkl oli jäljellä), ja voin kertoa että olisi pärjännyt koko illan näillä. Syötiin kuitenkin vielä bataattiranskalaisia ja ekassakin kuvassa esiintyviä kalkkunapiffejä. JA....



TÄTÄ!! Ihana, ihana kaakku. Pieneen (oisko halkaisija 18-20 cm?) irtopohjavuokaan tehty kakkupohja, 2 munaa, 0,75 dl sokeria, 0,5 dl perunajauhoa ja 0,25 dl tummaa kaakaojauhetta. Välissä suklaamousse (100 gr tummaa suklaata sulatetaan ja sekoitetaan 0,75 dl kermaa kanssa, joka sitten sotketaan 1,25 dl:stä kermaa tehtyyn kermavaahtoon. Päällä lime-mascarponevaahto (2 limen raastettu kuori, 1 dl kermaa vatkattuna, 100 gr mascarponea, 1,5 limetin mehu, johon sulatettu kaksi liivatelehteä). Oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hyvää!! Ja voi voi voi miten ihanan pehmeä kakkupohja tuli pelkistä perunajauhoista. Uskomattoman namia.



Tässä vielä hieno läpileikkauskuva.


Miltäs näyttää meikäläisen dieettisapuskat? Paino oli perjantaiaamuna mahdollisesti n. 100 grammaa enemmän kuin edellisviikon perjantaiaamuna, lauantaiaamuna taas painoa oli n. 54 kg.


Sorge muuten höpöstä asettelusta, mulla meni bloggerin kanssa hermo enkä jaksanut enää taistella.
0 Responses

Lähetä kommentti

Tsemppihehkutusihkutuspeukutukset tänne!