Inna
Viikko jäljellä dieettiä. Tänään oli tokavika carb nite. Mulla on vielä vähän reissuturvotusta, ja paino on noussut takaisin n. 54 kiloon. Tulin reissusta vasta perjantaiaamuna, että sikäli ei ihmekään. Katsellaan sitten, mitä InBodyssa vaaka näyttää. :) Kehonkoostumusmittaukset on tosiaan viikon päästä tiistaina, jolloin olo saattaa olla hieman nesteinen, kun edellisenä iltana on hiilarimätöt pidetty. Päätettiin nyt kuitenkin miehen kanssa, että tää viimeinen viikko vedetään puhtaasti, samoin vika carb nite menee tärkkelyspitoisesti ja jätetään ne sokerimätöt siltä kertaa väliin. Ajattelin myös haastaa vähän itseäni, ja yrittää jättää maitotuotteet pois. Eli liha-kasvislinjalla mentäisiin koko tulevat kuusi ja puoli päivää. Kun Carb Nite -dieetti loppuu, tilalle otetaan Carb Back-loading, mutta kerron siitä toisella kertaa. Syksyllä saatan ottaa jonkun pätkän CN:llä uudestaan, jos siltä tuntuu, mutta ens keväänä sitten taas ainakin kesäkuntoon kiristelyt. Mies meinasi, että seuraavat n. yhdeksän kuukautta menis hänellä hypertrofian parissa, joten siihen ei parane kovin pitkää dieettiä ottaa. Tavoite ois tottakai itselläkin, että paino ei tästä nousisi, ainakaan rasvamassan takia.

Ennen reissuun lähtöä toissaviikon perjantaina kävin ystävän kanssa taas salittelemassa. Mave oli tosi hyvän tuntuinen, ja päätinkin kokeilla enkkariani 65 kiloa viimeiseen sarjaan. Aiemmin on noussut 62,5 kg. Oletin, että tuo 65 nousisi 1-2 toistoa, mutta vedinkin sillä hämmästyksekseni nelosen. Huhhuh miten alkoi ahneus ottaa valtaa ja löin vielä 2,5-kiloset pikkukiekot tankoon. Ystävän tsempatessa vedin 70 kg maasta. Tuolloin painoa oli 53 kg, eli n. 130 % kehonpainosta nousi! Hyvä meikä! En ole edes tarkistanut, mitkä olivat aloituspainot helmikuussa, but they sure weren't these. Reissun päällä kävin tekemässä yhden treenin Viikin Unisportilla - ei huhhuh muuten mitkä ryöstöhinnat, lukkovuokran kanssa kertatreeni maksoi YHDEKSÄN EUROA... Oulun kaupungin liikuntapaikoissa opiskelijan kertamaksu on 2,5 euroa. Aikamoista ryöstöä. Joka tapauksessa, kävin tekemässä kyykkytreenin siellä, ja sopivan vapaapainopaikan puuttuessa tein kyykyn telineessä. Tangon painosta on vain arvauksia, mutta siinä ehkä luki 10,9. Aaanycase, ladoin painoja tankoon sen mukaan, miltä tuntui, ja suureksi, suureksi yllätyksekseni viimeinen sarja tuli vedettyä 57,5 kg PLUS tanko. Tuntui tosi hyvältä, koska vapaiden painojen kanssa olen junnannut siinä viidessäkympissä niin pitkään, että jos en pian olisi jotenkin liikuttanut niskassa isompaa rautaa, olisin varmaan jäänyt 50 kilon sarjalaiseksi ikiajoiksi.

Kyllä täytyy sanoa, että kun saa pakata lisää rautaa tankoon pitkästä aikaa, fiilis on aika voittaja. Tästä kai se motivaatio on revittävä, siltä varalta että InBody-tuloste on mun kehityksestä ihan toista mieltä.

Tänään oli kuitenkin se päivä, kun tuli aika heittää hyvästit vanhalle, hyvälle ja tutulle 2 krt/vko saliohjelmalle. Uusi ohjelma on kaksijakoinen, lihakset on jaoteltu työntäviin ja vetäviin. Kummallekin ryhmälle on oma päivä. Lisäksi toistomäärät vaihtelevat treeneittäin, 5-10-15. Eli mulla on 6 kiertävää treenipäivää: V5, T15, V10, T5, V15, T10. Tänään aloitin vetävien vitostreenillä. Tämä on viikon lyhyin, vain kaksi liikettä maastaveto ja eksentriset/neg. leuat (jotka toivottavasti jossain vaiheessa kehittyisivät ihan normileuoiksi), joten lisäsin joukun jatkoksi 3 x 5 vatsalihaspyörällä tehtyä rutistusta. Huomenna mennään kamujen kanssa, ja tiedossa olisi tuo suht hapottava työntävien 15. Pääsen tekemään jalkoja ja rintaa supersetteinä, jaloille prässi ja reidenojennus ja rinnalle ristitalja ja vinopenkki käsipainoilla. Käsilläänkin pitäisi seistä vähän turhan pitkästä aikaa. Tosiaan kaksi viimeistä telinevoikkakertaa meni sivu suun, ja nyt ollaan sen suhteen kesätauolla. Mahdollisesti jotain kesäleiriä ollaan järkkäämässä, varmaan loppukesään, mutta siitä tietääpi lähemmin sitten. Syksyllä joka tapauksessa voimistelu jatkuu!

Noniin, siinäpä kaikki tarinoinnit tältä kertaa. CN:stä tulee varmaan jotain yhteenvetopostausta vielä kirjoiteltua, mulla on sieltä helmikuulta edelliset InBody-tulokset, että niihin voi ainakin verrata, liekö mitään tapahtunu.
1 Response
  1. Tigru Says:

    Onpas ollut mielenkiintoista lukea sun ruokahommia ja ainakin mua kiinnostaa kyllä lukea niitä jatkossakin (myös ihan niitä käytännönjuttuja eli mitä ihmettä sä oikeasti päivän aikana syöt??). Musta on myös hämmentävää (ja hienoa) millaisilla painoilla sä pelaat. En uskalla ees arvata mitä ois mun painot :D Tsemppiä jatkoon ja keep on posting.


Lähetä kommentti

Tsemppihehkutusihkutuspeukutukset tänne!